Ida af Larsson

Ahaa

Publicerad 2006-12-18 18:47:22 i Life,

Första bästa kompis: Det var nog Lovisa i fyran.
Första bil: Fick säkert en leksaksbil när jag var liten, en riktig är det inte läge för än.
Första kärlek: Det var nog Charlie på lågstadiet
Första husdjur:  Första egna var ett marsvin som hette Tufsan annars vår katt Missan, still alive. 
Första semester: Skärgården när jag var några månader annars så var det kanske Bornholm.
Första jobb: Sommarjobbare på Rondellensförskola, första riktigt som telefonförsäljare på Montgomer.
Första köpta skiva: Men shit? Absolut music 21 eller nått liknande?
Första piercing: Öronen när jag var sex
Första konsert: Återtåget med Gyllene tider och Wilmer X. 94?

Sista alkoholdrycken: En öl hos Emil i lördags
Sista filmen du såg: Just my luck, förvånansvärt bra.
Sista ringda telefonsamtal: Mamma 
Sista spelade cd: 
Teen spirit 
Sista kyss:
Emil
Sista gången du grät: På begravningen i fredags inne på toaletten
Sista måltiden: En Toffifee, kanske inte räknas som måltid. Isf currykassler med youghurt.

Har du nånsin:
Dejtat en av dina bästa kompisar?
Nej, det tror jag inte.
Blivit arresterad? Nej.
Blivit kär vid första ögonkastet? Ja, det har hänt.
Varit på tv? Östnytt, nollettan, och skulle vara med i nyhetsmorgon på Tv 4 men det blev inget.
Fått ditt hjärta krossat? Ja.

Sagt att du älskar någon utan att mena det? Tyvärr så kan det säkert stämma.
Haft ett one night stand? Jo
Busringt till nån? Definitivt.
Någon tatuering? Ja, en och en ny tid bokad i Mars.
Krockat med en bil? Inte som förare, men som passagerare två gånger.
Fräknar? Nej, ibland på sommaren
Någon fobi? Inte någon fobi direkt men det man kanske kan säga är att jag inte tål när någon pillar mig på näsan. Händer dock inte allt för ofta. Jo, att vara ofrivilligt under vatten ger mig panik. Min största rädsla är att drunkna.

Fem saker du har på dig:
Klocka
Cheap monday jeans
Elvine t-shirt
SVARTA strumpor
Fyra ringar

Fem saker du gjort idag:
Myst i sängen med Emil
Visat rumpan för hela cabaréensemblen
Skrapat rutor i en kvart
Klättrat från baksäte till framsäte ett par gånger pga. fastfrusna dörrar
Stoppat upp öronproppar i näsan

Fem favoritsaker (ingen speciell ordning):
Mobilen
Nära och kära
Datorn
Hårsprayen
Mina hängslen

Tre val (som jag är himlans nöjd med):
Att jag valde samhäll och inte fordon
Vännerna
Att försöka leva livet fullt ut.

Två saker att göra innan du dör:
Hjälpa sucidprevention och forskning en bra bit framåt, pengamässigt eller med idéer.
Spela in en rockskiva

En sak du ångrar:
Jag har alltid sagt att jag inte ångrar saker för att hade jag inte gjort det  som jag har gjort, så hade jag inte varit den människa som jag är idag. Men det är klart, vissa saker i livet är jag inte så stolt över men att ångra sig är onödigt. Man mår bara dåligt.


Så ja, nu är listan klar. Detta var roligt, får göras oftare. Nu bör Ellen ringa vilken sekund som helst så jag kan åka bort.

Jäklar vad det kliar i ögonen, de är svullna och helt röda. Antagligen Emils tvättmedel, great. Jag vill bara riva ut dem så mycket kliar det. Får ta med mig ögonsköljare när jag åker dit senare så att jag kan skölja lite då och då och kanske se någorlunda okej ut.

Nej, om man skulle syssla med något nyttigt? Typ se på TV.

Just det, fick låna en skiva av Ulf idag. Reportage med Doktor Kosmos, han sa att han trodde att jag skulle gilla den. Den är helt okej faktiskt. Ska terroriser Emil med den lite sedan så jag kan lyssna igenom den helt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Ida - Kan vara bra att ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela