Ida af Larsson

Dag 30 (redan en månad?)

Publicerad 2006-12-13 17:00:37 i Life,


"vi försöker genom bön och meditation förbättra vår medvetna kontakt med Gud, varvid vi endast bad om kännedom om Guds vilja med oss och kraft att fullfölja den."
-Steg elva
De tolv stegen; de tolv traditionerna.



Idag ger jag mig själv tillåtese att ta mig
all den tid i lugn och ro som jag behöver för att meditera
och förbättra min medvetna kontakt med Gud.



Trevlig luciavaka blev det inatt, mysigt.

Jag tror inte att det blir någon träning idag. Var vaken i stort sett fram till sex imorse så det är nog inte så smart att träna. Kroppen kommer att slå ihop. Den vill nog även ha mat för det är rätt länge sedan jag matade den. Får ta och laga mat när jag har skrivit detta inlägg.

Träffade Lasse idag, kändes skönt. Det bara flödade och jag berättade allt som har hänt sista tiden. Det var skönt att få ur sig allt till en och samma person men samtidigt jobbigt att veta att han bara finns där en gång i månaden. Visserligen kan jag ringa när som vilket han påpekade flertalet gånger idag men jag är inte så bra på det där. Och jag vet att jag också har flera vänner som när som skulle ställa upp men min tillit till människan har fått sig några törnar vilket gör att jag har svårt att berätta allt. Självömkan?

Någon som är bra på att göra hemsidor? Vi ska fixa en till festivalen men Emilia och jag är inte speciellt datorkunniga.

Nej, nu ska jag äta, ta en tupplur och hoppas på att någon ringer.

The baboon show - South of Folkungagatan
The baboon show - Betsy

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Ida - Kan vara bra att ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela