Ida af Larsson

Dikt till en morfar

Publicerad 2006-12-03 22:24:44 i Life,



Tack för den mamma och de mostrar som du har givit mig.
Tack för alla härliga historier om skog och mark.
Tack för att du har berikat våra liv på så många sätt.
Tack för den där anteckningsboken som jag fick när jag var liten,
jag har nästan inte skrivit något i den men den är röd och på minner om dig.

Tack för alla minnesvärda stunder i Bergåkra.
Tack för att du alltid var sådär härligt pillemarisk.
Tack för att du alltid har visat hur mycket du har tyckt om oss.
Tack för alla de år som du har funnits med,
tomrummet är så stort men minnena fler.

 



Denna dikt kommer jag att läsa på Morfars begravning. Är skapligt nöjd med den.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2006-12-04 13:27:23

Ida! Vilken fin dikt, jättebra skrivet! Kram Mallan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Ida - Kan vara bra att ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela