Ida af Larsson

Trött utav bara sjutton

Publicerad 2006-12-07 23:07:38 i Life,

Jag är väldigt trött men det kommer inte att hindra mig från att se NCIS snart. Jag vet att jag har nämt det förut men serien är så fruktansvärt bra. Det är så en kriminalserie skall göras. "Du skola icke göra en kriminalserie om den icke är utformad så som NCIS" tror jag är ett av de tio budorden, eller?

Pinnen var här och vi fikade, såg på Göta kanal och umgicks. Det var mycket trevligt, han är en trevlig prick helt enkelt. Nu har jag ju även lärt upp honom lite inom film- och musikvärlden. Karln hade varken sett Göta kanal eller visste villka Hepstars var. Men nu vet han det.

Måste bara dela med mig av en oerhört vacker dikt som jag och några kompanjoner skrev i ettan och som jag hittade när jag städade:

Dikt
Jag hör vinden som blåser i träden.
Solen skiner, jag får huvudvärk.
Ögonen kliar och flugorna irriterar min hud.
Åsa blöder.
En kråka knatar runt i gräset,
den påminner om en höna.
Nerifrån skolan hörs musik i form av fjortispop.
Åsa blöder.
Det luktar äng blandat med avgaser.
Smärtan i magen gör det svårt att andas.
Det smakar sommar och blåser kallt.
Åsa blöder.
Nicko går som en daggmask.
Nicko slungar iväg en sten i ett av hans barnsliga ögonblick.
Jag känner hatet mot Nicko växa i gruppen.
Åsa blöder.

Måste säga att vi var ena riktiga poeter när vi skrev den.

Nej, nu blir det till att lägga sig, se mitt kära program och ställa klockan på 03.30. Frågan är hur pigg jag kommer att vara imorgon?

BTW, The Baboon Show rocks!

Kommentarer

Postat av: Martina

Publicerad 2006-12-08 10:09:59

En så vacker dikt du =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Ida - Kan vara bra att ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela