Ida af Larsson

Början

Publicerad 2006-11-14 15:21:56 i Life,

Detta blir en nystart i min blogg. Allting som har skrivits tidigare kan och ska anses som inaktuellt. Från och med nu så kommer bloggen att handla om min strävan efter att bli det bättre jaget. Det kommer att dokumenteras för- och motgångar och även en hel del tankar kring mitt lilla livsprojekt. Det kommer säkert att stå en hel del andra saker men fokus kommer att ligga på kampen mellan förfall och lycka.

Jag har delat upp mitt liv i sju kategorier och i dessa ska jag ha genomfört minst två olika förbättringar i varje katagori innan detta år är slut.

Hälsa
Karriär
Fritid
Relations vårdnad
Självaktning och självkänsla
Omgivning
Hem

Det kommer även att varje dag (säkerligen med vissa undantag dock) finnas ett litet stycke som hämtas från boken Glädjestunder, vägen till lycka dag för dag, där det för varje dag finns ett råd för att ta sig till en lyckligare plats.

Syftet med denna vändning är att jag vill ta tag i mitt liv. Det har gått alldeles för långt tid för att bara flyta med, det är nu som jag måste börja jobba med saker och ting. Jag vill må bättre i mig själv, få andra att känna sig bekvämare med mig och förhoppningsvis i slutändan vinna tillbaka kärleken. Jag hoppas även att detta kanske kan sporra fler till att ta steget mot ett bättre liv.

Jag återkommer senare idag för nu ska det städas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Ida - Kan vara bra att ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela