Ida af Larsson

Dag 16

Publicerad 2006-11-29 12:18:05 i Life,



Vi har färdats mycket långt i tron att lyckan fanns någon annanstans. En del av oss har vandrat mellan många, många människor, ständigt sökande efter den rätte eller de rätta som skulle kunna ge oss svaren på våra frågor. Vi har utsatt våra kroppar för så mycket i tron att det skulle få oss att må bra. Och vi har provat på så många upplevelser i våra försök att hålla kvar den spänning och nöje de en gång kanske skänt oss.
Nu lär vi oss att slå av på takten. Och lär oss samtidigt en ny sanning.
Stanna upp ett ögonblick och tänk: GLÄDJE. Låt tanken strömma över dig. Stanna upp ett ögonblick och tänk: KÄRLEK och låt dessa känslor strömma över dig. Var du än är, vad du än sysslar medstannar du bara upp ett ögonblick när som helst under dagen. Du kommer att finna GUD och GLÄDJE och KÄRLEK. Vad du än väljer att tänka, känna, ha, vara...
...är det ditt
närhelst du väljer det.


Idag tar jag mig tid att vara tillsammans med mig själv för att
finna frid och kärlek och sanning. De är mina bara jag stannar
upp. De är mina bara jag tänker de tankar jag vill känna.



Vikt: -2.1

Idag är det träning, har faktiskt längtat. Var mycket roligt sist. Nu ska jag knata iväg till Maria och sedan ska vi till skolan för att göra en uppgift som vi har i kulturen. Bättre idag än att skjuta upp det.

Jag gratulerar, jag gratulerar.
Jag gratulerar på din födelsedag.
Med blommor och med blad,
jag firar denna dag.
Jag gratulerar på din födelsedag!
Hurra! Hurra! Hurra! Hurra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Ida - Kan vara bra att ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela