Ida af Larsson

Dag 3

Publicerad 2006-11-16 10:05:51 i Life,


"Vissa dagar inser jag att det finns mycket som hackar sönder mitt liv. Då händer det att jag tappar bort mitt fokus och upptäcker att jag är upprörd och nervös. Nu vet jag att de känslorna är en signal som betyder att jag bör sätta min ner och vila. I stillheten kan jag gå in i mig själv, bli lugn och få ny kraft."
- Eileen White


Idag talar min kropp om för mig att jag bör söka mitt borttappade fokus. Gud helar mig djupt i mitt väsen och jag blir åter stark och fri.

Eftersom jag inte är troende så får jag helt enkelt komma på något annat för Gud. Eller bara något så allmänt som "det övernaturliga".

Idag skulle vi kägla på gympan vilket jag har sett fram emot, jag tycker att det är ganska roligt. Jag hade även matte första timmen som jag har varit borta ifrån under två och en halv vecka. Men, nee. Emilia ringer och väcker mig vid nio och då har jag missat båda matte och gympa. Så nu sitter jag här och är lite små sur på mig själv. Jag vet att det är mina sena nätter om gör det så jag antar att det bara är att skärpa sig.

Vikt: -1.2

Rökfri i ett och ett halvt dygn.

Återigen gröt till frukost med supernyttig macka. Inge vidare gott men vad gör man inte för ett hälsosammare liv. Tog äpplemos istället för jordgubbssylt i gröten idag och det var mycket godare.

Nu ska jag städa och göra lite sit-ups och armhävningar innan jag går till skolan. (Det blir bilen idag)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Ida - Kan vara bra att ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela