Ida af Larsson

Dag 9

Publicerad 2006-11-22 22:37:05 i Life,


Ibalnd får vi en obehaglig förnimmelse i magtrakten. Det är inte alltid vi vet vad orsaken är, men känslan vill vi bli av med. Vi har inte lust att lyssna på det som den säger.
Andra gånger skriker en sanning så högt åt oss att vi inte kan undgå att höra den. Vi vet att det är dags för en förändring, och även det skrämmer oss. Vi vill att också den känsla som denna nya insikt frmkallar ska försvinna. Fastän vi vet att förändring är att föredra i det långa loppet är själva tanken på förändring det mest skrämmande av allt.
Alltför länge har många av oss försökt bedöva dessa känslor med hjälp av alkohol, mat, droger, sex och andra beroenden. Bara det att våga lyssna till och börja lite på den inre rösten är en ny och enastående upplevlese för de flesta av oss som är på väg mot tillfrisknande.


I dag vågar jag lite på min inre röst
med en ny tillförsikt.




Vikt: - 1.5 (vad händer? går åt helt fel håll)

Var och tränade i Hällestad idag. Så oerhört roligt. Det är alltså Igelfors teknikträning som tränas i Hällestad skolans gymnastik sal på onsdagar. Inomhus cup den 10 också, mycket roligt. Det är dock dagen efter Mallans fest men vi har ju tidigare sett att Igelfors damlag spelar som bäst på bakfyllan. Jag är så glad att jag inte gick till Lotorp, inte för att det är något större fel på dem men jag tror att vi har det mycket roligare i Igelfors.

Blir ingen nagelfixning imorn. Lucilla ska iväg och fira lite födelsedag så vi ska ta det på lördag istället, och hoppas på att hon inte är bakis.

Det går sisådär med mina mål till jul måste jag säga. Jag får anstränga mig lite till.

Det blir SACO-mässan på fredag. Kan ju faktiskt bli rätt trevligt... och informativt, får inte glömma informativt. : ] 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Ida - Kan vara bra att ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela