Ida af Larsson

Knäckebröd

Publicerad 2007-05-12 18:24:30 i Life,

Igår så var Emil och ag i stan och köpte allt till balen och studenten, det enda som saknas är nu en svart, smal slips till min kavaljer. Vi testade sakerna ihop igår och vi blev grymt snygga ihop. :D Dock var det mycket svårt att hitta en röd skjorta till herr Wincent.

Vi kutade först runt inne i staden och köpte studentskor, tröja och skor till Emil. Vi kollade i varenda skjortaffär i hela innerstan men ingen affär hade röda skjortor. Jo, en hade det men i storlekarna XS och XXXL och min karl har varken eller. När vi var klara hade klockan blivit mycket och vi skulle till systemet så vi fick bege oss till Hageby (bolaget är öppet till åtta där varje vardag så om ni har panik så vet ni det nu) och när vi kommer in där så ser vi att det finns ett dressamn där men det var stängt. Dock såg jag att personalen var kvar så jag stod och ropade från min sida av gallret och det slutade med att dehittade en röd skjorta i Emils storlek så de fick öppna igen för oss.

Lite övertalningstalang har man.

Ikväll ska jag stå i inträdet på dansgrejen som är i igelfors efter motordagen som håller på nu. Det kan säkert bli jätteroligt och jag har bestämt mig för att vara rockabilly ikväll så att man passar in någorlunda. Sen så är ju det min favoritlook men man kan inte se ut så i exempelvis skolan bara en dag. Det är lite för speciellt. Okej om jag jämt var rockabilly men jag orkar inte med att tupera håret och hålla på varje dag. Aja,en jäkla lång utläggning för det.

Inatt sov vi i nästan tolv timmar så eurovision ska jag orka med. Jag är faktiskt en oerhört stor schlagertönt, det är det inte många som tror. Men nu ska vi inte gå närmare in på det. : )
Ikväll blir det ingen alkohol för mig, kvart över nio bär det av från Finspång imorgon och det vaknas match mot smedby. Sen så är jag inte så sugen på heller men det skulle inte accepteras som giltigt skäl i min umgängeskrets så jag skyller på matchen.

Det blev ett ganska långt inlägg, duktig Ida. Men nu ska jag tupera håret lite mer och sminka mig.
So long suckers.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Ida - Kan vara bra att ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela