Ida af Larsson

Sally

Publicerad 2007-05-16 13:53:12 i Life,

Sally gick igenom efterbesiktningen! (sally är våran bil, en saab) Min kära karl har pulat och donat med henne och det gick bra för nu gick den igenom. Dock hade jag världens obekvämaste samtal med gubben på bilbesiktningen. Jag hade inte tillräckligt med pengar på kortet så jag fick ringa mamma så hon fick föra över pengar.

Samtalet:
tystnad i flera minuter
Han: Jahaa.................går du i skolan?
Jag:..erhm, jo. Det vankas student....
Han.......jahaaa...............
tyst en minut
Han: vad ska du göra sen då?
Jag:.....jobba ett år och sedan plugga vidare.....
Han:........jahaa...............vad ska du plugga då?
Jag:....jag vet inte, typ statsvetenskap. Jag vill jobba med FN.
Han:........jahaa.................det är ju bra.............
Jag:...........jo.................
Han:....då måste man vara duktig på språk..........kan du många språk?
Jag:......njaee.........svenska, engelska och franska typ.........
Han:..........jahaa..................
tystnad i en minut
Han:......franska är ju svårt........
Jag:.......mmmm...........


Han var trevlig men det var ett sådant där skämt samtal man ser i filmer. Ajaa, jag och Emilia garvade rätt rejält åt det. Det var mycket kul då.

Nu ska jag plugga lite till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Ida - Kan vara bra att ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela