Ida af Larsson

Total omvändning.

Publicerad 2007-10-07 17:50:12 i Life,

Jag är arbetsfri (finare ord för arbetslös). Det funkar inte att sitta och åka  till Norrköping varje dag så jag sa upp mig.
ÅNGEST!
Så nu är det bara att börja söka jobb igen. Fasiken, kunde jag inte ha sökt jobb tidigare så jag bara hade kunnat gå från det här till något annat. Aja, det är bara att sätta igång. Tur att jag sökte några förut idag.
ÅNGEST!
Undrar om man kan få socialbidrag? Hm, det ska jag kolla upp imorn. Jag tror btw att jag ska börja hänga mer på biblioteket, så att jag kan uppdatera bloggen oftare. För den är ju så intressant. *Doh!*

Äsch, något sätt kan man väl få in pengar på.
Typ;
Langa sprit/cigg till minderåriga för hutlösa priser.
Börja prostituera sig.
Ragga öl på krogen och sälja dem till andra för en tjuga.
Bli frilansjournalist i Kina.
Rensa fisk i Norge.
Bli ficktjuv alt. sol-och-vårare.
Skaffa någon flushig sida på nätet som drar 1000 spänn från besökarens konto varje gång den går in.
Bli smart och patentera en dunderidé och leva på dom pengarna, typ Nobel utan Nobelpriset.

Vilka härliga alternativ! Jag hoppas att ni hör bitterheten i denna mening lika väl som surheten i en apple sour shot. (Lite referens till helgen som varit)

Jag kanske kan försöka sälja in reklam på den här sidan så att jag kan leva på mig blogg. Eller så behöver man heta Alex Schulman och hatar allt i hela världen, fast bara för att man vill ha vänner.

Så nu har mina bloggläsare ett uppdrag;
Skaffa mig ett jobb och jag lovar att jag ska vara  din slav i en månad.
Ett år om du fixar ett jobb med över 50 000 i ingångslön.

Jag lämnar denna fula lilla kontorsbyggnad idag och kommer inte tillbaka förän jag har fått tillräckligt i lönekuvertet.

(Det är ett ganska roligt jobb, jag är bara bitter för att jag inte har något att gå upp till imorgon.)

Adios amigos, nu ska jag bränna ner stället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Ida - Kan vara bra att ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela