Ida af Larsson

Stackars.

Publicerad 2008-04-10 11:14:25 i Life,

Stackars mannen med medaljer, som bara putsar sina minnen.

Jag älskar verkligen Harry, min kära katt. jag pluggar och kämpar och han liggar brevid mig och bara myser. Men det måste vara kroppskontakt. Annars är han inte nöjd. Just nu så ligger han längs med min kropp på rygg med tassarna rakt upp i luften. Ungeför som en hund som vill bli kliad eller en död seriefigur. Jag tror inte riktigt att han har förstått att han är en katt för han beter sig inte riktigt som det men det gör inget. Han är min tröst i ensamheten och det är han duktig på. (Förutom när han spyr upp hårbollar om nätterna)

På tal om nattens hårbollar så orkade jag inte ta bort det när jag gjorde frukost imorse utan tänkte att det där har jag tid med sedan. Vad gör jag då om inte att trampa i kletet? Just då tyckte jag att Harry bara var äcklig men nu har han kämpat sig upp på min lista igen.

En sida skriven, två kvar innan jag kan lägga det här arbetet bakom mig.

Kommentarer

Postat av: Kerstin

Publicerad 2008-04-10 12:18:04

Jag har också haft en katt som hette Harry, han var vit med bruna fläckar och jättekonstig fast världens finaste. Ttyvärr blev han förgiftad och dog, saknar honom fortfarande. Hälsa din Harry från våra missar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Ida - Kan vara bra att ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela