Ida af Larsson

Suck

Publicerad 2008-04-04 18:03:48 i Life,

Nu har min favoritblogg skrivit sin första tabbe. Jag älskar att läsa bloggkommentatorerna men nu visar dom är det inte finns så mycket mer än kändisbesatthet bakom bloggen.

För det första avskyr jag Magnus Betnér för att han är den billigaste komikern som finns. Han har aldrig skämtat på ett positivt och glatt sätt och jag tvekar på att han någonsin har sagt att någon/något är bra i hela sitt liv. Visst, bittra typer är jätteroliga. IBLAND. Men nu är hela hans image att vara bitter och elak mot alla så då måste han fortsätta att provocera och provocera.

Den sida som allt det här handlar om är ingen komisk sida. Bloggkommentatorerna skriver att det är en rolig sida och Magnus gillar det bitterljuva (vilken överraskning va?). Men faktum är att det är en fullt allvarlig sida som ska fungera som tips och ge motivation, inget annat. Jag tycker att det är tragiskt att man måste ge denna sida cred för att vara rolig när det enda den är är att vara ärlig.

Jag har själv läst igenom HELA sidan för några veckor sedan och det finns ingen humor. Visst kan visa meningar se komiska ut men det är enbart för att man orkar inte sitta och läsa sidan om allt skulle vara bäcksvart. Och inte heller det mörka kan vara bara kolsvart.

Nu blev det hela väldigt krångligt tror jag men mina slutsattser lyder;
Sidan - Suicidal, ärlig och inspirerande
Magnus Betnér - Billig, tråkig och en klycha
Bloggkommentatorerna - Hade inte tyckt att det hade varit ett bra inlägg om exempelvis Blondinbella hade skrivit det. Dom älskar Magnus Betnér, alltså måste dom älska hans inlägg.

Nu är jag så arg på Magnus att jag måste kedjeröka lite. Jag blir alltid så förbannad när jag hör/ser/lyssnar på honom. Jag gillade honom jättemycket i början av hans genombrott men nu är han bara tragisk.

Kommentarer

Postat av: hanna

Publicerad 2008-04-04 20:47:46

vaa det finns väll fortfarande folk som tycker att han är rolig. jag tycker han är rolig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Ida - Kan vara bra att ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela