Ida af Larsson

Äntligen hemma.

Publicerad 2008-01-03 11:20:51 i Life,

Jag skull ha kommit hem i förrgårkväll men kom hem hem inatt. Jag var hos mamma för att spela guitar hero i förrgår men orkade inte åka hem så jag sov så sött på soffan. Sen igår så blev det mer spelande, en sväng upp till Emil, fika med hans mormor och sedan satte ruljansen igång (med reservation för stavning).

KL och Malin kom och hämtade mig och vi åkte runt i bilen och försökte komma på saker att göra. Saker som hände; vi åkte runt, runt en stolpe på vibergaparkeringen för att det var konstigt, vi skrev "Jag har liten tacos" på en bil, vi skrev M,I,K,L WAS HERE med tre meters bokstäver i snön, vi bosatte hos på ö-malm ett tag för att det var fyra polisbilar där (knivdrama, läs i folkbladet wtf), vi åt korv, vi var i borrgård och bytte bil, vi hämtade upp Jerry och Pierre och till sist kom höjdpunkten på kvällen/natten; Vi åkte pulka!!

Det är nog år sedan jag åkte pulka men vi drgo envist med hos två pulkor (den ena halvsnodd) och en stjärtis till Vibbjörnsparken. Ingen utav oss var direkt klädd för att rulla runt i snön med det struntade vi i. Efter lite åkande i den backen tyckte vi att den var lite väl liten så vi begav oss till en livsfarlig backe vid Meri. Där hade samtliga åkare några nära döden upplevelser men vi kom helskinnade därifrån.

Våran största bedrift var ändå att vi lyckades mosa ner fem personer i en pulka och åka berför backen! Jag satt längst bak och sedan KL framför mig. Där är ju pulkan i vanliga fall full men; Malin satte sig på min mage så att jag såg ut som en liten båt, Jerry satte sig i KLs knä/utanför pulkan och Pierre bakofram, grensle över Jerry och vi andra höll i hans fötter. Det var läskigt roligt för alla utom min rygg.

Idag ska jag åka till stan med mamma och martin och shoppa, äta och gå på bio. Sen så är det inte helt omöjligt att det blir pulkaåkande ikväll igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Ida - Kan vara bra att ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela