Ida af Larsson

Förpassad till ensamheten.

Publicerad 2008-01-03 21:05:09 i Life,

Förstod du att det var väldigt viktigt för mig när jag till och med bad på mina bara knän? Jag bara inte förstå, om det nu du har sagt är sant, vad som kan vara viktigare än det? Du kan kalla mig för naiv för det är väl det jag är. Naiv och påfrestande.

Idag har jag shoppat, shoppat, shoppat! Ingenting är så härligt som att komma hem med en massa påsar fyllda med kläder. Det är bara lite synd att när man väl packar upp dom så blir man lite förvånad att det var så få klädesplagg i påsarna i och med att kontot har tömts. Att shoppa kläder är min absoluta drog. Jag blir nästan lite upphetsad när jag tänker på en kassaapparat.
Dagens inköp blev, en vårjacka, lite underkläder, ett linne, ett par shorts, en klänning och ett par skor. Inte så pjåkigt ändå.

Vi gick även på bio, jag, mamma och Martin. Vi såg Råttatouille, en mycket bra film men jag hade hellre sett den på engelska.

När jag satt på toan på bion, ni vet där längst bak i filmstaden, så kom jag på att jag nog tycker bättre om bio än vad jag tror. Det är något speciellt med ljuset och känsla att gå på en ultramjuk matta. Men det bästa är nog ändå toan(?). Jag har som vana att alltid gå på toa innan (gud förbjude att man skulle bli kissnödig precis under upplösningen) och det är det som är bio för mig. Den halvskumma  belysningen, speglarna och så känslan av att man har något viktigt och roligt framför sig.
Åh gud, vad jag svamlar.

Nu ska jag ringa KL och höra om hon har begett sig till Varberg ännu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Ida - Kan vara bra att ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela