Ida af Larsson

Sista lediga dagen.

Publicerad 2008-07-08 13:11:15 i Life,

Vad sjutton ska man göra idag då?

Planera veckan
Skriva packningslista
Räkna ut när jag kan tvätta och boka tvättid
Hämta cykel
Duscha

Insåg igår att jag har 98 kronor på kontot, en räkning kvar att betala på 99 och Malin ska ha 200 kronor till hemligt uppdrag inom några dagar. Toppen, verkligen. Mitt sparkonto länsade jag igår för att kunna betala hyran. Och om några dagar åker vi till Öland. Jag kommer varken kunna shoppa eller dricka en enda futtig öl. Jag kan äta gräs i en vecka...

Blä för att vara fattig som en kyrkråtta. Fast just nu känner jag mig fattigare än så, jag känner mig lika fattig som en bräda i en nedbränd kyrka som en råtta har gnagt på.



Denna kväll lyckades jag bli plakat och det enda jag köpte för egna pengar var denna öl.
Jag kan ju det där egentligen, jag måste bara våga på Öland.
(Bjuden alltså, inte snodda pengar)

Kommentarer

Postat av: BrokenNose

Publicerad 2008-07-08 16:30:16

Se från den ljusa sidan, du får komma bort och ha en underbar semester. Efter regn kommer solsken!



Adda mig på msn om du vill.?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Ida - Kan vara bra att ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela