Ida af Larsson

Är det sant?

Publicerad 2008-06-11 23:45:25 i Life,

Det är nu det börjar kännas i kroppen att jag faktiskt ska få se några utav mina idoler på riktigt. Förstå att jag kommer att stå några futtiga meter ifrån trummisen i Nirvana, sångaren i Foo Fighters och skaparen utav Probot! Dave Grohl är en utav de coolare inom muskvärlden och det kommer jag alltid att stå för. Och Josh Homme, skaparen utav genren stonerrock som kan vara den bästa genren någonsin kommer att vara där, där jag också är. Att dom båda två är sjukt snygg gör itne det hela sämre heller.

Dock har jag romantiserat hela denna kväll att det säkerligen kommer att kännas tomt och meningslöst när jag går därifrån. Men efter lördag kommer jag att ha sett alla mina största manliga idoler som finns på musikscenen (utan inbördes ordning);
Pete Doherty, Babyshambles - Hultsfred 06
Christian Lindskog, Blindside - Hultsfred 06, Augustibuller 06 och Debaser 06
Dave Grohl, Foo Fighters - WTAI 08
Josh Homme, Queens of the stone age - WTAI 08

Det finns nog ingen mer som jag glorifierar lika mycket som dessa (skulle väl vara Kurt Cobain också men han är lite för död för att kunna ses live). Visserligen är Anthony Kiedis där uppe och slåss för att vara på toppen men har är inte riktigt där. Jag skulle vilja påstå att det är för att han inte är tillräckligt "bad" men samtidigt så är Christian Lindskog ifrån Blindside superkristen. Så jag vet inte, han är väl inte tillräckligt häftig bara.

Det blev mycket musiktjat nu och det ska jag bespara er. Men ni får ett litet klipp att titta på bara för att QOTSA är så übercoola.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Ida - Kan vara bra att ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela