Ida af Larsson

Bästa helgen någonsin!

Publicerad 2008-06-15 14:34:34 i Life,

Jag kan med säkerhet säga att det här var den bästa helgen någonsin! Jag är så jävla lycklig över allt som har hänt. Fredagen vet ni ju om och helgen toppades på lördagen då jag fick JOSH HOMMES PLEKTRUM!!! Inte bara ETT plektrum utan DET plektrumet som han spelade med under hela konserten. Det ska sätta upp i en ram ovanför sängen. Kvällen blev ju inte direkt sämre när jag konserten efter (och den sista) lyckades få tag i ett Foo Fighters plektrum! Haha, jag är lyckjligast.

Hela dagen var så jävla lyckad och det tog väl tio minuter innan jag hade funnit mig själv nya vänner. Jag var vakt vid stora scenen och till en början var jag lite ledsen över det för jag ville ju se hela konserterna med QOTSA och FF men det kunde jag göra i vilket fall som helst och det faktum att jag nästan (nästan) kunde ta på båda Dave och Josh var helt fantastiskt. Jag har då aldrig sett en konsert på så nära håll.

Men jag har heller aldrig sett vad som försegår längst fram i publiken... På QOTSAs spelning drogs det upp cirka 30 personer ur publiken som höll på att krossas/svimma/mosas/få panik. Och det var läskigt att se på så nära håll att en liten benig, 16-årig tjej behövde tre vuxna karlar för att komma upp eftersom att trycket är så hårt och man sitter som en kil i alla andra. Nej, det var inte kul. Men min uppmärksamhet var främst riktad mot scenen.

Jag sitter nu på bussen hem men har tänkt att sova lite eftersom att jag inte riktigt hann med det vara sig inatt eller igår natt. Det är direkt iväg till match när jag kommer hem så jag återkommer om några timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Ida - Kan vara bra att ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela