Ida af Larsson

Klint-Olle.

Publicerad 2008-06-29 20:25:52 i Life,

Jag ser på en dokumentär om Klint-Olle;
"Klint-Olle är musikern och bonden som går sin egen väg. Hans ideologi är att konsumera så lite som möjligt och målet är självförsörjning. Filmen ger en inblick i Olles liv som är en spännande och oförutsägbar värld, men svärtad av sorgen efter hans 42 slaktade kor."

Det är hur spännande som helst. Iallafall i mitt tillstånd, dvshelt utslagen. Nu pratar han om sin halta get.

Det vankas ledighet i en vecka framöver men det är en del praktiska saker som måste fixas. Betala räkningar, handla basvaror, kolla upp Nyköping, säga upp min älskade lägenhet m.m. Men ikväll ska jag satsa på att sova. Och se klart på Klint-Olle förstårs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Ida - Kan vara bra att ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela