Ida af Larsson

Deppiga femsekundarn.

Publicerad 2008-05-12 14:52:56 i Life,

Ever since I was eight or nine
I've been standing on the shoreline.
Always waiting
for something lasting.
-Anna Ternheim; Shoreline

Men din blick var mörk och märklig där du stod på den trasiga mattan bredvid okända skor
Jag fatta allt och ingenting där stod ju du som alltid skulle va min
Du såg exakt lika påkommen ut som du var. Men ärligt talat det var skönt med ett dåligt svar
Hela världen är så underbar bara man får ett svar
Hela världen är så underbar bara man får ett svar
-Markus Krunegård; Jag är en vampyr.


Jag kände att jag behövde några sekunder med deppighet, tror nog nästan att man måste ha "deppiga femsekundarn" en gång varje dag. För att kunna släppa vissa saker och vara superglad i övrigt. Eller? Jag behöver nog det iallafall, kom på denna teori nu så jag ska nog testa den i några dagar framöver så får vi se hur det går.
Texterna symboliserar två olika saker; Anna Ternheim den olyckliga (?) kärleken som jag sedan i förmiddags bär på och Markus Krunegård allt negativt som får positiva konsekvenser. Visst är jag djup?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Ida - Kan vara bra att ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela