Ida af Larsson

Sista inlägget för dagen.

Publicerad 2008-05-27 23:55:41 i Life,

Kom på att jag inte har skrivit något om min ena Farbror som jobbar i Kina. För ett tag sedan var det ju en stor jordbävning där (antar att ni vet det) men just då befann han sig i hemmet i Hong kong med sin fru och sina barn. Dom hade kännt skakningar men inget mer. Sen åkte han tillbaka till Kina och sitt arbete, fabriken som har var chef över förut hade jämnats med marken och dom saknade 24 människor och hotellet där han bor i veckorna var en utav de nyare byggena så det hade stått kvar men det hade varit ett stort hål i taket på hans lägenhet så alla kläder och saker var blöta och förstörda eftersom att det hade regnat. Ibland kan man ha tur i oturen...

Det blev en sväng till hopptornen i Lotorp med Eleonor den fina och vi låg där uppe och förklara för oss själva att livet inte kan bli bättre än så. Helt underbart var det att bara få ligga i solen och titta ut över vattnet och känna vinden mot tårna. Åh, det måste göras om.

Träning som vanligt och efter det grillning hemma hos Herr Ivarius, det var hög myspys faktor och dagen i stort har varit mycket bra. Eller så här är det väl mer: det hade knappt kunnat vara bättre.

Nu ska jag ringa Herr Omar innan jag somnar och det lär gå fort efter den här underbara dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Ida - Kan vara bra att ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela