Ida af Larsson

Ruggigt.

Publicerad 2008-09-23 20:16:50 i Life,

Jag googlade Matti Juhani Saari's användarnamn på nätet och fick upp hans avstängda youtube-konto som ändå visar hur länge sedan det var som han loggade in, det var sju timmar sedan... Usch, jag fick kalla kårar. Hans videos ligger dock ute på LiveLeak så det går att se dem där. Dock är han en total copycat av Pekka-Eric Auvinen som fyrade av skotten på Jokela för nästan ett år sedan.

Finlands tredje skolmassaker och även den dödligaste.

Någonting som intresserar mig är att nästan alla som har gjort en skolmassaker har postat en hel del saker på internet och mycket utav det finns att hitta på nätet än idag (bl.a. Matti Juhani Saari, Pekka-Eric Auvinen, Eric Harris, Dylan Klebold, Seung-Hui Cho och Jeffrey Weise) vilket gör att det känns så mycket närmare. Kusligt men faschinerande. Det ger en speciell känsla när du kan läsa orden dom skrev och man kan se vad det var dom försökte få fram då som ingen såg.

Vissa har tennis som hobby, jag har kriminalfakta och då framför allt skolmassakrar som hobby.
Deal with it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Ida - Kan vara bra att ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela