Ida af Larsson

Alohomora

Publicerad 2009-04-23 11:49:57 i Life,

Vad händer när man säger Alohomora? Jag och Josse vet iaf.

När tåget bromsade in imorse på centralen fick jag ett mess där det stod att jag skulle infinna mig på kontoret klockan tio istället för nio. Jaha sa jag och gick och la mig på en bänk på centralen. Kände mig lite luffig men det är inte så mycket att göra åt det. Fick en påse med äpple och choklad av banverkets fackförbund (eller något sådant) för att dom vill att man ska bli uppmärksam på att SJ kanske ska säljas eller vad det nu var. Det var trevligt med lite brunch iaf.

Än sålänge så har jag inte haft någon uppgift idag men fick nu reda på att efter lunch så ska jag köra lastbil till Arlanda och dumpa grejer och sedan till något anant ställe och dumpa trossar. Hallelulja, det kan bli intressant.

Lika intressant som sist dom skickade ut mig för att dela ut flygblad på Universitetet, handels, KTH och IHM Media, utan karta, pengar och tejp... Det gick sådär. Fick hjälp i bilen utav en Stockholmsvän som satt brevid och förklarade hur jag skulle köra men det blev helt åt helvete ändå. Varför kan dom inte ha med ombyggnationer på hitta.se? Jag vill inte ens tänka på hur många trafikregler som jag bröt under den eftermiddagen.

Skönt att cruisa lite big ass truck.

När jag stod och väntade utanför kontoret imorse (dom andra var sena...) så blev en bil påkörd utan en lastbil. Det är major ombyggnationer här på Liljeholmen och lastbilen skulle backa i bakom några staket och såg inte att det stod en bil bakom. Har brassade på i full kareta bakåt och bilen fick panik, tutade och brakade in i staketet. lastbilschauffören märkte inget så han fortsatte vilket resulterade i en påkörd bil och jävligt förbannade förare. Usch, kunde ha gått riktigt illa om dom hade blivit klämda.

Nahe, lunch strax och sedan iväg mot Arlanda.
Jag längtar bara till Hult.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Ida - Kan vara bra att ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela