Ida af Larsson

Det var det.

Publicerad 2009-06-13 10:21:46 i Life,

Herregud. Vad ska jag säga om spelningen igår? Vi kom dit som vi skulle vid halv åtta-isch, blev varmt välkomnade med hawaiiblomshalsband, neonarmband, världens största baguetter, nötter och läsk. Inte helt fel. Sedan strulade tekniken lite så vi fick inte soundchecka innan CK. Fine tänkte vi och moffade mackor. Tio i nio skulle vi börja spela, fem i nio slutade CK soundchecka.

KUL! Så det var bara att köra igång på grejer som var felinställda och helvetiska och med ett ljud som lät som när helvetets portar öppnas. Ljudteknikern sög gigantisk elefantballe och pillade på tekniken hela tiden vilket resulterade i kaos, först megadiskant, sedan bara bas för att sedan bli helt tyst och om och om igen. Lite senare gick iaf CK på och lyckades efter 5 låtar spränga slutsteget.

GREAT! Så upp på scen igen och spela resterande timmen genom EN monitor. Vi hade inga lurar och kunde därför inte quea, kolla så att det var rätt låt, kolla volym och liknande. Det var vid några tillfällen när låten efter brakade på i en ljudvolym som sprängda dom stackars dansade pubertala ungdomarnas öron.

Ja herregud. Men kul hade vi, specielt roligt var det att peta in en polkagris i Karins baguette när hon tittade bort. Hon blev lite chockad när hon hittade den.

Nej, idag ska vi fira Linus som tar studenten. Dock bor vi på jävla stenålder;
Ingen värme (Jörgen är för snål, på sommaren ska man inte behöva ha värmen på)
Ingen ugn (den exploderade ju för några dagar sedan)
Inget varmvatten (varmvattenberedaren gick sönder någon dag efter ugnen)

Så hur faan jag ska tvätta håret vet jag inte riktigt. Åker kanske ner till mamma och göra det. Men en sak ska jag säga er; Det är faan inte lätt att leva utan ugn, speciellt inte när man är utan varmvatten och skulle vilja värma på lite vatten i ugnen.

På återseende.


Karin och jag igår.
Man kan se min nya frisyr lite granna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Ida - Kan vara bra att ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela