Ida af Larsson

Hrmpf..

Publicerad 2009-10-14 10:41:47 i Life,

Karin är ju jätterolig, verkligen. Somnar direkt som jag sätter mig på tåget nästan. Eller hon sover väl inte men lyssnar på musik och vilar. Kanske jag också borde göra.

Nu är vi någonstans efter Mjölby. Vad kommer sen? Jönköping? Jag har ingen aning om hur tåget går. Sävsjö kanske, vart ligger det? Finns Sävsjö?

Det finns en svag punkt i min hjärna, som ett stort svart hål bland all kunskap och det är Sveriges geografi. Länder och huvudstäder är jag skitbra på men just Sverige är jag oförskämt dålig på. Fråga Helena, hon vet.  Jag kan inte peka ut på en Sverigekarta vart Finspång ligger och när dom pratar om svealand, nordland, sydland och vad det nu heter så är jag helt lost. Jag har sjukt bra lokalsinne men när det blir lite större så försvinner all logik.

Karin och jag ska köpa med en leksak till helgens bussåkande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Ida - Kan vara bra att ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela