Ida af Larsson

Globen my ass.

Publicerad 2009-09-27 19:02:48 i Life,

haha ida då! vad gullig du är som lägger upp denna fina bild :p JAG KAN JU MEDDELA ATT IDA SITTER BAKOM OCH DEN ÄR HENNES ARMAR/HÄNDER!!! haha
-Malins kommentar om förra inlägget.

För er som aldrig har gjort någon arenaturné så kommer här en liten orientation över tankarna under en dag;


07.00 Piiiiiip, WTF?! Vart är jag?! Vad faan är klockan?! Vilken dag är det idag?! Är jag i bussen?! Vilken stad är vi i?!
07.05 Undrar vilket landskap jag är i, får ringa mamma sedan och fråga
07.15 Morgonkissa! Vart är dörren till arenan? Vart finns det toaletter?
07.50 Sköönt att bli fräsch, dansarna kommer ju ändå sen. Undrar vart matsalen och frukosten finns?
08.25 Paniiik! Måste hinna varmröka morgonciggen innan mötet.
08.30 Rigga, rigga, rigga. Klättra tross, dra el, gaffa, gaffa, gaffa. Förbannade Boconcept. Ett, två, ett, två.
09.15 Ingen märker om jag tar en cigg, en flaska vatten skulle inte sitta helt fel heller. Jävla rygg att göra ont.
10.25 Paniiiik! Var är tröjan?! Var är körkortet?! Vart faan skulle bilen gå ifrån?!
10.35 Undrar varför vi alla i denna bil jämt dansar... vart skulle vi? Just det... Eller? Aja, skit samma sålänge vi kommer fram.
10.50 inlast är trist, undrar hur mycket jag kan få med mig på en vända? Måste minimera onödiga rörelser ut och in. Hatar att bygga PA!
11.00 varför måste samtliga Maxibutiker ha samma fula saker och likadana fula scener?
11.25 Vad faan är det här för lös kabel?
11.35 Snälla lampa ge mig inte en dödlig stöt.
12.03 Yes! Älskar att bygga PA!
12.40 mat, mat, mat, mat, mat, mat. Måste ha mat! Långsamma runners!
13.10 Aaaaaaa. Mat är bäst.
13.30 "Would you Escaaaaaape wíth meeeee"
13.33 "Seeee på miiiiig, som du gjooordeee dååååååå"
13.45 Gaaaaaaargh! Kassa, pengar, skiva, kassa, pengar, skiva, pengar, skiva, kassa, skiva, kassa, skiva. Nej! Nu tappade jag bort mig. Faan.
14.30 Slå rekord i nerriggstid, kom igen Ida!
15.00 Sooooooova nuuuuuuuu.
15.15 Paniiiik! Måste hitta Karin, kedjeröka två cigg och ventilera dagen.
16.00 Denna bänk är oförskämt skön....bara.... ligga.... liteeee....zzz...
16.05 Neeeej! Jag har blivit döv! Just det, radion. Förbannade öronsnäcka.
16.50 Paniiiiik! Byta om, snabbsmink och plåstra fötter.
17.02 Vart i helvete ligger pulpeten på detta ställe?
17.05 Aha! Äntligen här. Tagga, tagga!
17.07 Vart är alla gäster?!
17.15 Kom nuuuuu.
17.40 Måste alla komma på samma gång?! För mycket folk!!
19.30 Aj. Aj. Aj. Aj. Aj. Måste hitta normala skor.
20.00 Var är middagen? Maaaaaat.
21.00 Tagga, tagga, tagga!
21.02 Jag älskar mitt jobb.
21.30 Guuuuud vad dansarna är snygga! Dreggel, dreggel.
21.40 Måste alla vara så fulla och galna?
22.00 Aj. Aj. Aj. Aj. Förbannade skor.
22.43 Shit, shit, shit. var är blommorna?
22.45 Lugn Ida, andas. du ska bara springa ut på en scen och ge blommor till de karlar flera tusen kvinnor bakom din rygg vrålar för att få se.
22.46 Pjuu. Det gick bra. Helvete vad dom är snygga.
23.00 Vart är alla?
23.02 Hallå, hallå? Någon som behöver en ida?
23.30 Pilla lite här, pilla lite där. Lyfta lite här, lyfta lite där.
00.30 Nej, nu slänger jag denna radio åt helvete.
00.45 Vart är Karin? Måste varva ner.
01.14 Cigg, rödvin, mörk choklad och vänner. Livet är allt bra jävla fantastiskt.
02.25 Jävlar bussen!
03.00 Sängen är såååå skön. När skulle jag upp imorgon? Just det, sju.
03.01 Jag älskar att vara jag.
03.02 Zzzzzzzz.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Ida - Kan vara bra att ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela