Ida af Larsson

Torsdag?

Publicerad 2009-09-10 14:52:16 i Life,

Har ingen koll på dagarna. Har ingen koll på pengarna. Har ingen koll på livet.

Satt och bölade som en liten unge på utbildningsledarens kontor förut i en och en halv timme. Tror att det börjar rinna över lite och att jag inte pallar så mycket mer. Det ska jävligt mycket till innan det brister för mig ska ni veta. Dom som har sett mig gråta kan med lätthet räknas på en hand.

Är rätt off idag, missade lunchen till på köpet. Det känns som om all ork stannade kvar i Stockholm och väntar där tills på tisdag. Jag har ingen glöd kvar. Det är för många måsten och krav just nu då det redan känns som om jag knäar i varje steg för att livet är för tungt.

Varför stannade jag bara inte kvar i Finspång och tog ett uschligt jobb på Viberga eller Siemens eller Sapa eller Mogård eller Luvata eller något annat ställe där alla jobbar som inte vill ha så tunga ryggar.

För ett år sedan tog jag mig till en plats där en enda lång nedåtgående spiral av nedbrytning började.

Just nu är jag bara så patetisk.

Det firar vi med att gå till toan och gråta lite.

Och om du frågar... så svarar jag att jag mår bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Ida - Kan vara bra att ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela