Ida af Larsson

Kursk

Publicerad 2010-08-12 18:46:48 i Life,

Jag har inte tid att blogga. Jag jobbar nämligen dygnet runt med Kulturfestivalen i Stockholm. Men jag vill säga en sak.

Idag är det 10 år sedan Kursk-olyckan var. Den ryska ubåten med 118 ombord som exploderade och tog in vatten tills alla dog för att ryssarna inte insåg allvaret (typ). Jag minns det som om det vore igår. Jag minns att jag låg i mammas och pappas säng med huvudet vid fotändan, det var varmt och jag läste i Aftonbladet om det. Jag minns lukten, hur jag låg och exakt hur rummet såg ut. Jag hade nog antagligen inte kunnat minnas rummet lika bra om olyckan inte hade hänt. Konstigt? Ja, men mitt livs milstolpar är stora olyckor och andra tragiska händelser. Hey, I'm a wierdo.

Jag ber även om ursäkt att jag inte har ringt någon den senaste veckan, inte ens min kära mor. Men jag stänger in mig själv i en arbetsbubbla när jag är på jobb och glömmer helt bort att det faktiskt finns en annan värld utanför.

Jag återkommer till den riktiga världen på tisdag.

Kommentarer

Postat av: Mamsingen

Publicerad 2010-08-12 20:30:50

Att bli beskriven som "kära mor" förlåter allt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Ida - Kan vara bra att ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela