Ida af Larsson

När livet bara lättar

Publicerad 2010-06-23 19:44:38 i Life,

Ibland så faller alla bitar bara på plats och man förstår varför saker och ting blev som det blev. Nu har jag inte nått dit än men jag fick idag ett mejl som kanske kan betyda extremt mycket i framtiden. Extremt mycket. Extremt jävla mycket.

Ettan som tidigare har varit favorithaket (och typ det enda) här i Finspång om sommrarna stängde igen i våras och nu har där öppnat en italiensk restaurang som typ heter Danino eller något liknande och idag när onsdagsölen hägrar så får jag reda på att dom stänger 22. Vadå stänger 22?! På onsdagar, på sommaren?! Vad är det för stil? Varför har jag gått med på att jobba här i en hel månad när jag inte ens kan få min sommaronsdagsöl? Just nu är jag väldigt tveksam till hela Finspång.

Nu är jag inte tveksam längre. Jag ringde Jörgen och sa att jag var ölsugen så det vankas öldejt vid halv nio på O'learys. Den karln kan man lita på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Ida - Kan vara bra att ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela