Ida af Larsson

Vad har då hänt?

Publicerad 2010-06-21 22:49:00 i Life,

I två veckor har bloggen förslappats men det ska vi ta igen nu.

Jag har alltså jobbat som backstagekoordinator i Kungsträdgården i Sthlm under LOVE2010, dvs festen som hölls för det kungliga bröllopet. Det har varit två otroligt roliga veckor. Sjukt jobbiga också. Jag har jobbat melllan cirkus 10-24 varje dag och sedan har det blivit en öl eller två med lite randoms från olika scener efter det. Vi har haft en hel mängd olika artister allt ifrån Carola, Erik Grönwall, Star Pilots, Moto boy, en barnkör på 5 miljoner (det kändes som så när dom sprang runt backstage iaf), Mix megapolAlexander Rybak, Shirley Clamp och en hel radda till. Det har varit sjukt men underbart.

Det som blev mest galet var avslutningsfesten på Gustav Adolfs Torg i lördagsnatt. Först hade vi bröllopet med allt vad det innebar och sedan direktsändning med TV4 från Kungsan och mellan 00 och 03 så stod Mike Snow, Basement Jaxx och Eric PrydzOperans balkong och djade för cirkus 15 000 människor som hade samlats nedanför för att dansa och festa. Allt var gratis och det hade moffats upp med ljus, en fet bildskärm och andra effekter. Det var helt jävla sick att stå på balkong och höra när alla vrålade till Where's your head at med Basement Jaxx. Jag hade ståpäls från 00.01 till 03.01.

Det som jag är mest stolt över är att jag fick blanda Mada (you know, Mats och min drink) till mina gudar i Basement Jaxx. Oh yeah, jag är cool. You can touch me.

Klockan kvart i sex i söndagsmorse kom jag innan för dörren efter en sjukt lång arbetsdag men ärligt talat så jobbar jag hellre sådana dagar varje dag med det arbetet jag gör än att inte få jobba alls med det. Så mycket älskar jag det. Och på lördag så drar jag till Borlänge. Jag längtar så sjukt mycket. Sedan gäller det bara att tänka ut vad nästa steg i min karriär får bli för efter Borlänge så är den ganska död.

Jag kommer nämligen inte att åka till Arvika. Varför? Det tar vi någon annan gång.


Avslutningsfesten på GAT, taget från balkongen. Helt galet!


Karin, Anna, Lovisa, Sara och Joel. Peder fattas.
Mitt kära LOVE-gäng klockan 05 efter rivning på GAT och trötta som as.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Ida - Kan vara bra att ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela