Ida af Larsson

Avsluta meningen

Publicerad 2011-03-30 09:31:07 i Life,

Jag har insett att min senaste kyss saknade jag redan 1 sekund efter att den tog slut.
Jag pratar mycket men det mesta är av vikt.
Jag tycker om norrländska, muskulösa män och när man får somna efter en lång dag.
Jag avskyr när folk är alldeles för svenska.
Mina närmaste vänner är en salig blanding mellan nytt och gammalt och jag skulle inte kunna leva utan dem.
Min första vän hette Charlie.
Kärlek är något som jag har återfått tron på.
När jag duschar och har tid över så gillar jag att lägga mig på golvet och låtsas att det regnar.
När jag lagar mat så har köket en tendens att bli ett totalt kaos.
Jag tänder på ödmjuk intelligens och den där platsen strax bakom örat.
Det sexigaste yrket är brandman/polis/militär/väktare/vad-som-helst-bara-det-är-uniform.
Det är charmigt när någon visar sin medkänsla öppet.
Jag är rädd för vatten och mansfötter.
Den värsta känslan är att frysa.
Den bästa känslan är att ligga på en sten i sommarnatten, helt slut och känna att man lever och gör skillnad.
Jag är bäst på att vara världens roligaste på bakfyllan.
Jag är sämst på att vara långsint.
Om jag var ett djur skulle jag vara Räv (han heter så) från serien "De vilda djurens flykt".
Om jag var en insekt skulle jag vara en ljudlös fluga.
Om jag vore ett redskap skulle jag vara en kratta och vara anledningen till vårens skönhet.
Jag kommer alltid att vara envis som en gammal åsna.
Det finaste som finns är att krypa upp i knät hos någon man tycker om.
I sommar ska jag fara land och rika runt på festivaler och semester.
Sist jag grät var igår under musikskolanskonsert när jag mindes hur kul det var att få stå på scen med en stor orkester.
Jag kan böja mina kroppsdelar i konstiga vinklar.
Jag kan inte skruva på en skruvkork.
När jag vill tänka så kedjeröker jag och tittar på stjärnorna.
När jag bakar så bakar jag till någon annan.
Min mobiltelefon är min trognaste följeslagare.
När jag vaknar på morgonen går jag in på facebook i mobilen innan jag knappt har öppnat ögonen.
Innan jag går och lägger mig så skypear jag för tillfället i minst 1 timma.
Just nu tänker jag på den efterlängtade helgen.
Bebisar är fruktansvärt fula och alla ser likadana ut.
Idag har jag vaknat av att Kodjo gjorde pruttljud på radion...
Ikväll ska jag gå på bio med kollegorna och sedan äta finmat.
I morgon kommer jag att tokmysa över det faktum att det bara är en dag kvar till fredag.
Jag vill verkligen få styrkan att sluta röka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Ida - Kan vara bra att ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela