Ida af Larsson

Ångesten och väntan

Publicerad 2014-09-11 20:53:43 i Life,

Praktik. Ångest. Längtan. Panik. Dessa fyra känslor bär jag runt på mycket just nu. Och de hör alla ihop. Jag har ingen praktikplats än. Mer eller mindre den enda i klassen som inte har det. Inte för att jag har fått en massa nej men för att det finns en plats som jag verkligen, verkligen vill ha och som jag inte kan få svar på förrän om några veckor. Det är ren och skär tortyr. Vad gör jag om jag inte får platsen? Vart ska jag hamna då? Och inte vågar jag söka något annat innan jag har fått svar heller. Ångest i två veckor. Sedan vet jag åtminstone. Förhoppningsvis.
 
Har varit sjuk i veckan. Halssjuk. Det är tudelat att sluta röka. Jag har inte börjat sedan den där gången jag slutade för några år sedan men sommaren erbjöd en del nikotin och eftersom jag känner mig själv vet jag att det inte är något problem. Så i lördags sa jag: nope. Och talade om att det bara var feströkning som gällde igen. Och vips! Inte ett dugg svårt. Förutom att jag blev sjuk då. Men när jag slutade röka den där gången för flera år sedan fick jag lunginflammation i två månader så det är inte så förvånande.
 
Det är såklart jättedumt att röka överhuvudtaget men någonstans så känner jag att det finns en måtta på hur hälsosam man kan vara. Hellre en cigg än en öl på fredagen. "Summan av alla laster är konstant" som en vis vän till mig har sagt.
 
Just det. 2014 är mitt år. Har jag sagt det?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Ida - Kan vara bra att ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela