Ida af Larsson

Hemmavegan

Publicerad 2014-09-25 23:49:54 i Life,

Idag rensade jag kylen på animaliska produkter. Ägg, smör och ceasardressig fick flytta ut till förmån för tofu, aubergine och sojamjölk. Jag har inte blivit vegan på heltid men däremot ska jag försöka vara hemmavegan (it's a thing). Jag har dragit ner mer och mer på min köttkonsumtion och efter en dokumentär i somras kände jag att det var dags för ett steg till. Det handlar inte så mycket om djurrätt och miljön för min del, även om det förstås väger in. För mig är det hälsoeffekterna som är viktigast. 

Det här med hemmavegan betyder dock att jag fortfarande kan äta animaliska produkter och kött men jag behöver inte göra det hemma i vardagen. Honung är det enda undantaget, för det är det enda som hjälper mig vid förkylning. Men förhoppningsvis behöver jag det inte så ofta. Så nu börjar scannandet av matvaror i affären. Det är ganska mycket att hålla koll på men än sålänge (efter två dagar) är det bara roligt. 

Powerpepp från hälsofreaksen som här taggade brännboll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Ida - Kan vara bra att ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela