Ida af Larsson

Två månader

Publicerad 2014-09-02 23:33:50 i Life,

Om två månader åker jag söderut igen. Då är det dags för praktik. Inte för att jag har någon praktikplats än men jag kommer inte att stanna i norr. Två månader, vad är det liksom? Ingenting. Fast livet på Ankars kommer inte att bli jobbigt det heller. Så nära till alla vänner och alltid något att göra. Den här charmen med att känna alla så fort man går utanför porten. Nästan som att leva i ett gigantiskt kollektiv. Bara det att vi bor i hus som står så nära att det ändå känns som att leva på varandra. Fint. Man är aldrig ensam.
 
Skolan började i måndags och vi har haft två föreläsningar. Detta året kommer att vara ganska tungt teoretiskt och nu har vi gått igenom marxistisk teori och frankfurtskolan inom medievetenskap. Som tur är föreläsningarna inte så långa för det är mycket att ta in. Förberedelser inför vårens c-arbete som ska produceras. Sedan är det sommar och jag är utexaminerad journalist med en kandidatexamen i medie- och kommunikationsvetenskap. 10 månader bort. Om jag klarar allt vill säga.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Ida - Kan vara bra att ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela