Ida af Larsson

2014 i listformat

Publicerad 2015-01-07 19:17:18 i Life,

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förr?
Jag har nog gjort en hel del nya saker men inget som är riktigt stort tror jag. Jo! Jag flyttade till ett riktigt studentområde. Det har jag aldrig gjort förut. Och det är något som verkligen har berikat mig. Fina, fina Ankars.

Höll du några av dina nyårslöften?
Mitt nyårslöfte inför 2014 var att 2014 skulle bli mitt år och att jag inte skulle försaka mig själv. Persoligen tycker jag att jag höll det väldigt bra. Det blev mitt år på så många olika plan.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jadå, några fick kiddo nummer två och andra kläckte första bönana. En hel del graviditeter har även annonserats under andra halvan av året.

Dog någon som stod dig nära?
Nej. Gamla bekantingar har dött men jag har inte varit på någon begravning i år.

Vilka ställen utomlands besökte du?
Ett och ett halvt dygn spenderades i Köpenhamn i början på december. En minisemester som visade livet från sin bästa sida. Och det räckte gott och väl med det. Sommaren i Finspång krävde inga utlandssemestrar.

Vilket/vilka datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
Åh. Svår fråga. Midsommardagen helt klart (har på känn att jag sagt samma datum tidigare år...) Och såklart den sista veckan i juli där jag fick leva i en film.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inte direkt. Tappade rösten i september efter en riktigt jobbig förkylning bara.

Bästa köpet?
Alltid löparskor. <3 En ny telefon var inte heller helt fel. Men mest minnesvärda inköpet var mina älskade Buffaloskor från staterna. Så dyra, så onödiga men så bäst!

Vad spenderade du mest pengar på?
Hyra. Från delat boende till ett ensamhushåll. Och sedan dubbel hyra med lägenheten i Stockholm. Se även ovanstående punkt (Buffalo)...

Genomdrev du någon stor förändring?
Jag gick ifrån ett treårigt förhållande vilket kanske var det största beslutet (och svåraste). Med det kom såklart en flytt och nya perspektiv på livet. Även håret fick sig en förändring. Först blev jag mer blond än vad jag någonsin har varit tidigare och sedan klipptes halva kalufsen bort.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Väldigt många saker. Hela sommaren, hösten och vintern har varit en festival i glädje. En riktig glädjekälla har dock varit de nya vänskaperna på Ankars. Min alldeles egna pitefamilj.

Saknar du något under 2014 som du vill ha år 2015?
Nej, faktiskt inte. Det skulle väl vara lite mer pengar på sparkontot men det kommer.

Vad önskar du att du hade gjort mer?
Tränat. Löpningen ger så mycket men anledningarna till varför jag har försakat min träning har helt klart varit värt det.

Vad önskar du att du hade gjort mindre?
Ingenting. Eller jo. Jag hade kunnat spenderat mindre tid med mobilen i handen. Verkligheten är för fin för att missa.

Favoritprogram på TV?
Som vanligt så tittar jag ganska lite på tv. Men i somars blev det många avsnitt Sex and the city och under hösten följde jag Big Brother och Paradise hotel (utan att skämmas).

Bästa boken du läste i år?
Jag har läst så många bra böcker! Men bara för det så kan jag inte minnas någon speciell. Böcker är bäst.

Största musikaliska upptäckten?
Veronica Maggio. Japp, fruktansvärt sen på bollen men nu har jag också förstått storheten.

Största framgång på jobbet?
Att jag med hjälp av pannben och ett jävlaranamma lyckades få bästa praktikplatsen. Man kan väl även säga att en jobbframgång är att jag tillsammans med Elin essade en audition och knep jobbet som konferencierer under SMASK 2015!

Största framgången på det privata planet?
Att jag vågade byta det välkända till det okända. Och trivdes riktigt bra med det. Att jag nu verkar ha hittat någon som betyder mer än jag kunnat ana är verkligen inte något att förbise heller.

Största misstaget?
Jag vet inte om jag har gjort några misstag under året. Inga som jag ångrar åtminstone.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det kanske låter klyschigt men ärligt talat så blir nog varje år gladare och gladare. Livet är en oändlighet av möjligheter och mitt glas är halvfullt varje dag.

Något du önskade och fick?
Materiella ting: en hårddisk och en löparklocka. Ickemateriella ting: Ett ljus i tunneln.

Vad önskade du dig och inte fick?
Hm... Ett valresultat utan främlingsfientlighet.

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Blev väckt med frukost på sängen och paket hemma hos mamma. På kvällen tror jag att jag åt middag hemma hos ett par vänner.

Vad fick dig att må bra?
Sommarkvällar i Finspång och äventyr i Norrland.

Vem saknade du mest?
Det ständiga svaret - pappa.

De bästa nya människorna du träffade?
Nya kollegor och nygamla vänner i Östergötland. Talangpoolen i Norrland. Eric i livet.

Mest stolt över?
Mitt fantastiska omdöme efter praktiken. Och podden.

Högsta önskan just nu? 
Att 2015 bjuder på ett jobb.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2014?
Summer - Calvin Harris, Hela huset - Veronica Maggio & Håkan Hellström, Paradise Jokkmokk - Kitok, Radio Nowhere - Bruce Springsteen

Blev du kär i år?
Ja. Både pånytt i livet i en person.

Hur skulle du beskriva din stil år 2014?
Magtröjor, korta kjolar, tighta halsband och höga skor.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Petter Northug

Planer för 2015?
Göra ett fantastiskt framträdande på SMASK, låta våren bestå av kärlek, ta examen och flytta söderut. I år börjar det verkliga livet.

Bästa minnet från 2014?
Jag har så många som jag bevarar varmt i hjärtat. Men natten på bänken med Eric, alla långa och ljusa nätter i Finspång, all älskvärd idioti och galenskap med pitefamiljen och all "action" som året bjöd på. 

Vad var det bästa som hände 2014?
En inbjudan till nattbad och en dammsugande, lockhårig pojke med förvånad min. 

Vad var det sämsta?
Att bilen verkar vara inne på sista sucken.

Är det något du saknat 2014 som du vill ha 2015?
Ett fast jobb.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Ida - Kan vara bra att ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela