Ida af Larsson

Sol men kyla

Publicerad 2017-05-11 08:02:20 i Life,

Mitten på maj och det är fortfarande minusgrader om nätterna. Men förra veckan tog jag lite halvspontant ledigt och då blev det 27 grader varmt och strålande sol. Man kan väl säga att vädret följer mitt liv. Sommarvärme och frost om vartannat. 
 
Gud vad jag längtar efter att få resa. Få dra iväg och släppa allt som har med vardagen att göra. Målet är att göra det i höst/vinter. I fantasin är det tre veckor på Bali, vad som väntar i verkligheten får vi se. 
 
Annars är min vikt just nu viktigast i mitt liv. Fokuserar alldeles för mycket på den för att jag ska kunna vara tillfreds med livet. Men jag tänker hela tiden "så länge jag går ner de där kilona så kan jag ju släppa tankarna på vikten sen". Självlögnare - guilty... Men men, några kilon ner bara, sen släpper jag det. Eller?
 
Idag startar projekt flexivegan igen åtminstone. För fjärde gången eller så. Det är tur att jag inte dricker alkohol för jag hade vart en sådan periodare att jag inte hade kunnat haft vare sig jobb eller relationer. Men fem år och fem månaders nykterhet gör bara beslutet starkare. För jävlar var jag hatar alkoholpåverkade människor. Det är som att ensam stå kvar i verkligheten medan de andra blir intelligensbefriade, patetiska robotar som tror att högre decibelnivå ska få människor att förstå dem bättre.
 
Är det i sommar jag skriver mitt första manus? 
  
Det där magiska jag alltid letat efter kanske inte är det rätta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Ida - Kan vara bra att ha.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela